Chef Ferran Adrià’s nieuwste creatie: elBulli1846 Airbnb-overnachting

Kernpunten

• Voor de allereerste keer opent elBulli1846 haar deuren voor een uniek verblijf dat kunst, geschiedenis en culinaire innovatie combineert, gehost door de revolutionaire chef Ferran Adrià.
  • Twee gasten worden persoonlijk verwelkomd door de baanbrekende chef en slapen in het voormalige restaurant op een bed, geïnspireerd op de beroemde sferische olijf van elBulli.
  • De ervaring is ontworpen om te inspireren, te enthousiasmeren en de locatie te vieren die diende als creatief lanceerplatform voor culinaire innovatie en de legende erachter.

Aandacht aan alle levensgenieters en fijnproevers! Ferran Adrià, de vader van de moderne westerse gastronomie en een van de meest invloedrijke chefs ter wereld*, opent de deuren van elBulli1846 voor een uniek verblijf op Airbnb. Gasten kunnen overnachten in het voormalige restaurant, een mythische ruimte met spectaculair uitzicht op de Middellandse Zee, vereerd door fijnproevers over de hele wereld.

Nu operationeel als museum, staat elBulli1846 op het punt haar eerste en unieke gasten te verwelkomen voor een heerlijk verblijf gewijd aan de culinaire revolutie die door Ferran is ontketend. Gasten krijgen ongekende toegang tot exclusieve delen van het gebouw en slapen in een bed geïnspireerd op de kenmerkende keuken en serveerstijl van het elBulli restaurant.

Als meester van de gastronomische innovatie, kijkt Ferran ernaar uit om het erfgoed van zijn haute cuisine restaurant te laten zien.

"De missie van elBulli restaurant was om grenzen te verleggen. We hadden het hoogste niveau bereikt van wat er mogelijk was voor een gastronomische ervaring. Nu ben ik enthousiast om nieuwe creatieve grenzen te verleggen, om onze kijk te delen met de gasten die hier verblijven en om ze kennis te laten maken met ons nieuwste hoofdstuk als elBulli1846." - Ferran Adrià

Over het verblijf

Ferran Adrià zal een gratis** overnachting organiseren voor maximaal twee personen in elBulli1846, ooit het voormalige restaurant dat getuige was van de creatie van 1846 iconische gerechten. Het verblijf bevindt zich in een baai aan de noordoostkust van Spanje, vlakbij het kleine stadje Roses, in Catalonië.

Hoogtepunten zijn onder meer:

• Kennismaking met Ferran persoonlijk om meer te weten te komen over de indrukwekkende 3-sterren Michelin-erfenis van elBulli en de impact op de wereld van de gastronomie.
  • Exclusieve overnachting in de mythische ruimte die een culinaire revolutie heeft ontketend, inclusief privékamers zoals het 'Altaar voor de Heilige Maag' in de 'Voorraadkapel'.
  • Dineren in een van Ferran's favoriete restaurants in het naburige kustplaatsje Roses.
  • Een nacht doorbrengen in het voormalige restaurant op een bed, geïnspireerd op de beroemde sferische olijf van elBulli.
  • Wakker worden met spectaculair uitzicht op zee vanaf een terras dat uitkijkt over een afgelegen strand aan de Costa Brava.
  • Na het uitchecken worden gasten ook getrakteerd op een diner bij Enigma in Barcelona van chef Albert Adrià, broer van Ferran en de op een na beste chef ter wereld volgens ‘The Best Chef Awards’.

Hoe te boeken

Het exclusieve verblijf in elBulli1846 is beschikbaar voor 1 nacht, op 16-17 oktober 2024. Culinaire liefhebbers kunnen vanaf 17 april om 18:00 uur CEST een verzoek indienen om dit verblijf te boeken op airbnb.com/elbulli1846. Gasten zijn zelf verantwoordelijk voor hun eigen reiskosten van en naar Roses, slechts 20 minuten verwijderd van Cala Montjoi aan de Costa Brava, Spanje.

Gasten worden van Roses naar elBulli1846 gereden. Het verblijf is geschikt voor maximaal twee volwassenen en is inclusief diners buiten elBulli1846.

Voor degenen die niet in staat zijn om dit exclusieve verblijf te boeken, zijn culinaire liefhebbers welkom om het elBulli1846-museum te bezoeken van dinsdag tot en met zondag van 10:00 tot 19:30 uur vanaf 1 mei tot 12 oktober 2024 (zomerseizoen 2024).

Over elBullifoundation

Op 7 februari 2013 werd de stichting opgericht als reactie op de behoefte om het elBulli restaurant te transformeren en met het oog op de toekomst, gebaseerd op de wens om het erfgoed en de geest van elBulli te beschermen.

Over elBulli1846

Een museum om na te denken over de kennis, innovatie en geschiedenis van elBulli. Gelegen in Cala Montjoi - in de gemeente Roses - binnen het natuurpark Cap de Creus, een unieke omgeving die het beste ecosysteem biedt voor studie en reflectie.

*https://content.time.com/time/specials/packages/article/0,28804,1970858_1970890_1971358,00.html

**Dit verblijf van één nacht is geen wedstrijd.

Christin Ho

oona

Amélie Waterschoot

oona

Persberichten in je mailbox

Over Airbnb

Airbnb is ontstaan in 2007 toen twee verhuurders drie gasten verwelkomden in hun huis in San Francisco. Sindsdien is het bedrijf uitgegroeid tot een platform met meer dan 5 miljoen verhuurders, die over de hele wereld 1,5 miljard gasten hebben verwelkomd. Elke dag bieden hosts unieke verblijven en ervaringen die het voor gasten mogelijk maken om op een authentieke manier in contact te komen met lokale communities.